2013-04-14

Hopplös kropp!

Vecka 7 och 8 var jag på en underbar resa i USA. Jag släppte in helt på mitt matkoncept då jag faktiskt börjat få in det i mitt liv. Men jag gillar kakor, efterrätter och drinkar så det tillät jag mig under dessa två semesterveckor. Väl hemma ville jag inte ställa mig på vågen (dumt tänkt) men jag körde igång med en liberal kickstart för att hamna rätt snabbt. Tyvärr hade sockerdjävulen hand om mig så det blev lite fortsatt fusk. För elva dagar sedan drog jag igång Ulrikas 14 dagar super kick, igen och det har gått jätte bra. Jag har varit super duktig, faktiskt, och verkligen följt programmet. Samtidigt har jag tränat mycket de senaste veckorna. Det har blivit 4-5 pass i veckan, vilket är bra. Men idag ställde jag mig på vågen och den visar 91.1 kg, duns...... Innan USA låga på 85-87 kg..... så jag trodde väl att jag skulle vara på 88 nu kanske åtminstone. Det tar aldrig slut denna upp och ned gång.... även med LCHF och GI tänk. Det funkar ju bra när man följer det till punkt och pricka men släpper man på det så blir det galet fel igen. Undrar vad jag vägde efter USA direkt......

Ja så jag suckar och funderar hur jag ska lyckas att hålla den vikt jag gått ner till och sedan få den att gå ner mer, för det är ju till 70 kilo jag vill.

Att förändra livet på riktigt.

Inte ge upp utan komma igen.

Fundera över en ytterligare lösning.

Hålla sig till planen.

Några goda råd på vägen och peppande tankar är välkomna:)

Kram

1 kommentar:

  1. Jag kan nog inte komma med så goda råd....känner så väl igen mig i det du skriver. Och det som tagit månader och år att uppnå raseras på nolltid :( Två steg fram och minst ett steg tillbaka, känns det som. Men jag försöker trösta mig med att tänka att det är ändå bättre att ständigt försöka och sträva framåt - än att bara ge upp. Jag har säkert gått upp 10 senaste året så nu är min totala viktnedgång på 20 kg ett minne blott. Om jag inte skärper mig ordentligt så är jag väl snart tillbaka på ruta ett. Men vi kämpar - vi vet ju att det går "bara" man bestämmer sig till 100 %! Pepp, pepp :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin