2013-01-27

Laddar för en bra vecka

Efter några dipp-dagar så laddar jag för en bra vecka. I går hade vi gäster och jag åt och drack för mycket även om det var "bra" val. Idag är kylskåpet fullt av godsaker och jag är inte helt stark att hoppa över dessa. I morgon startar jag 100% på spåret igen. Laddar om helt enkelt och kör fram till min resa om 17 dagar. Några tips på bra flygmat att ta med? Felsteg är OK om man tar sig tillbaka igen eller hur?

2013-01-25

Platt fall...

Så känns det idag. Allt gick å bra, vågen pekade rejält nedåt, träningen flöt på och jag, jag mådde bra. Vågade började tänka att kanske jag kan hamna under 80 sträcket unde under våren och äntligen bli den jag var en gång. Jag följde planen att efter 2 veckors Kickstart tillåta mig vin på lördagen och en GI/LCHF dessert på söndagen. För att detta skulle fungera i längden. Jag njöt av dessa val i helgen. På måndagen hade jag ökat 2 kg. Denna vecka har jag gått över till Ulrikas GI-turbo diet som innehåller 1500 kcal per dag mot den 900/1200 som kickstarten innehöll och vågen fortsätter uppåt. Hjälp vad r det som händer? Samtidigt försvinner motivationen och då kommer risken att munnen öppnas för mer mat eller fel mat och DÅ blir det ännu mer fel. Inte nog med detta så har jag fått en släng av magsjukan som lett till magvärk och matthet och då känns det inte som gymmet är rätt ställe. Som sagt platt fall.

2013-01-23

TRäning, ny diet och magsjuka

Tränat mina fyra pass i veckan. Bra! Gick i lördags över på Ulrikas Turbo-Gi program. Drack 1 glas vin i lördags och åt en gi efterrätt i söndags. Resultat + 2kg på vågen i måndags. Bakslag kändes det som. Tror att det har med vätska att göra. Lite mer kolhydrater i form av grönsaker, alkohol och sött gör att kroppen kommer ur ketos. Kör på denna vecka och hoppas att vikten stabiliseras och sedan går nedåt igen. Turbo gi-n innehåller mer grädde och kanske klarar inte min kropp av det. Vi får se. Igår kväll bröt magsjukan ut. Idag mådde jag bra bara otroligt trött och har varit på jobb. Men tror att en baskilusk har hoppat på mig. Sååå trött och matt. Sköt om er i vinterkylan

2013-01-18

Träningsglädje!

Äntligen känner jag träningsglädje igen. Har tvingat mig till gymmet efter nyår. Trist att starta på noll ännu en gång. Med halvtaskig andning på grund av förkylningsastma kändes det så där. Men jag har tagit det lugnt lagt till ett pass i veckan och nu de två sista veckorna kört 4 pass. Idag var det kul, jag laddade och lade på mer vikt och det kändes bra. Nu är jag på G igen!!! Men kom ihåg ge aldrig upp, det kan vara trögt i början. Nu ligger 4 pass planerade för kommande vecka och jag längtar. Hoppas få in 2 powerwalks på löpbandet hemma denna helg också. Ha en fin helg!

2013-01-17

- 6 kilo

Härlig rubrik att skriva idag! Ja det stämmer att jag minskat -6 kilo på 14 dagar med Ulrika Davidssons Kickstart i Expressen och på FB. Kolla in hennes Blogg där kan ni läsa om hennes tänk samt ta del av recept. Jag är en person som inte har lätt att gå ner. Kilona sitter som berg! Men med denna metod/tänk så har jag lätt tappat i vikt. Dessutom har jag ätit gott alla dagar och inte lidit alls. Jag har tränat under tiden 3 - 4 pass i veckan vilket gått bra. Nu snickrar jag ihop en fortsättning där jag går över till hennes andra program på 3 veckor som sälj med Aftonbladet. Den är baserad på ca 1500 kcal per dag. På lördagar ger jag mig tillåtelse att dricka ett glas vin och på söndagar blir det en efterrätt. Jag provar och ser vad viktresultatet blir av detta. Nu gäller det att inte tappa målfokus. Jag är sååååå glad!! Sex kilo trallallallalllaaaaaa:))))

2013-01-15

13 av 14 dagar

Idag är det redan dags för näst sista dagen på Kickstarten. Jag funderar hur jag ska gå vidare. Jag fungerar bäst när jag har en färdig meny att följa med 3 mål per dag. Bara att lyda och äta , liksom;) Jag väljer mellan att fortsätta med den nya bilagan om Turbo-Gi som Ulrika gett ut med Aftonbladet eller själv sätta ihop meny utifrån boken. Turbo-Gin har måltider för 1500 KCAL per dag medan Kickstarten varierade med varannan dag 900 KCAL och varannan 1200 kcal.Så går jag över till den känns det som att jag höjer kalorinivån lite lagom. Jag har fortfarande 15 kilo att tappa (minst) så det är ingen fara med mig. Jag berättar när jag bestämt mig. Har någon en de så låt höra! Nu ska jag ut och promenera i snön.

2013-01-14

Alkoholfri helg nr 2

Jaha då var helgen över och avklarad utan varken desserter, vin eller kolhydrater. Kan kännas lite trist när helgen är lika som vardagen men det är ju inte för alltid. Denna gång har maken och dottern hakat på så då har det varit lite lättare. Vågen fortsätter att peka nedåt. Jag är super glad! I helgen blev det endast hundpromenader hade tänkt ställa mig på gåbandet men så blev det inte. Storstädade huset i gå och var rätt trött efter det:) Ny vecka och den har massor av härliga träningspass inplanerade. I dag ska jag i väg och kör Body Pump och RPM i 30 min vardera. Känns som en kul blandning. Sedan blir det hem och äta tacosallad, mums. Planering är viktigt!

2013-01-11

Tränings effekter

Man kan träna på olika vis och för olika behov. Jag gillar att promenera med mina hundar ute i den fina naturen. Jag räknar glatt 30 minuters hundpromenad som en "promenad". Men när jag här om dagen ställde mig frasmför tv.n på mitt löpband och gick i lagom takt (5.0) i 45 minuter så blev jag rejält varm och krävde en dusch efteråt vilket jag inte hade väntat. Så nu kommer jag lägga till "TV- promenader" i mitt veckoschema:) I går blev det ett ljuvligt pass Body Balance som ger energi och avslappning samtidigt som kroppens muskler mjukas upp och blir smidigare. Magen, rygg och ben tränas också samtidigt som balansen tränas upp. Härligt pass! I dag på morgonen blev det veckans höjdpunkt. Favorittränaren som kör så det ryker och stämningen var hög. Body Pump! Jag kör fortfarande inte fullt ut och höjer långsmat vikterna för att inte överträna med en gång samtidigt får jag tänka på att jag går på lågkalorikost just nu och därför ska ta det lite lugn med. Dag nio av 14 har inletts med en god omelett och till lunch blir det blomkålssoppa med röktlax som topping. Soppan gjorde jag i går kväll och den smakade ljuvligt. Mild, varm och god i vinter kylan. Njut av helgen och gör kloka val!

2013-01-10

-3,5 kg under första veckan

Mirakel säger jag..... -3,5 kg på 7 dagar! Jag har fäljt Ulrika Davidssons kickstart som du hittar på FB och på hennes Blogg. Maten har varit god, mättande och lättlagad. Egentligen har jag ätit väldigt likt som jag brukar MEN mindre portionen, mindre fett, mindre mjölkprodukter och inte några mellanmål samt ingen alkohol. Men -3,5 kg pga av det är ett mirakel! Jag har varit lite hungrig samt sugen ibland. Vanans makt är ju stor och sätter in i vissa situationer som jag mentalt fått tagit mig igenom på annat vis. Tränat har jag gjort denna vecka. " pass Body Pump och 1 pass Indoorwalking samt 45 min rask promenad på löpbandet. Jag har inte pressat mig till max på träningspassen men jobbat på. Små förändringar ger stort resultat uppenbarligen. Jag har nu gått ner det jag åt upp mig under 10 dagars jul o nyårsresa samt att jag står -0,5 kg. Nu följer ytterligare 7 dagar kickstart innan jag övergår till normal nivå. För kommande vecka är det inplanerat följande träningspass: Body balance, Body Pump 60 min, Body Pump 30 min /spinning 30 min, Indoorwalking 45 min och slutligen Body Pump 60 min. Vi ser hur det går...... Tjolahopp!

2013-01-07

-1,1 kg på 3 dagar

De går bra med kickstarten. Dag fem har just startat. Jag vgde mig dag 2 och nu dag 5 så har jag redan gått ner 1,1 kg. Bra tycker jag. Jag äter gott och är inte hungrig, bara sugen ibland. Har tränat två pass Body Pump under dessa dagar och gått några långpromenader. Målet för denna vecka som också är starten på arbetet igen är att försöka få in 1 h promenad dagligen. Antingen ute eller på löpbandet hemma. Tjoho nu kör vi på!

2013-01-05

Nytt år - nya bättre tag!

Jag är igång igen efter julledigheter och resande. Startade som planerat med strikt LCHF igen på det nya året. Lagom kom ju Ulrika Davidsson ut med nytt Kickstartprogram i Expressenbilagan som säljs till 8/1 samt en FB sida där man får tips och peppning. Jag är inne på dag 3 och mår prima. Nya träningsprogrammet har också kommit och det är alltid en kick för mig. Nu har jag planerat min träning för våren. ' I mitten på februari åker jag på en resa och har nu 7 veckor att köra hårt på. Det är bra med milstoplar under resans gång tycker jag. Så 7 veckor blir det nu strikt!! Träningen som planeras är Måndagar: BP/Spinning totalt 60 min. Tisdagar: Indoorwalking 45 min. Onsdagar: BP 60 min. Torsdagar: Bodybalance 60 min. Fredagar: BP 60 min. Lördag: promenad 2 h. Söndagar: Promenad 2 h. Låter som ett roligt träningsprogram så nu hoppas jag få vara frisk så det håller. Började denna vecka med 2 Pumppass för att följande vecka köra 1 Pumppas, 1 Bodybalance och 1 Indoorwalking. Sedan kör jag på enligt ovanstående schema om 1 vecka. Planering är A och O i mitt liv. Det är det som gör om jag lyckas eller inte! Förra året gick jag ner - 14 kg. 5 kg av dem är tillbaka igen. Besviken javisst men nästa år kanske jag tappat ytterligare 10 och då går det ju åt rätt håll. Jag ska ägna mer tid åt min viktminskning och mer tid åt mig själv. Ulrika Davidsson, min "vikt coach", understryker att man inte går ner i vikt utan att jobba med det. En almanacka skaffade jag mig förra året enbart för träning och viktminskning men den användes alldeles för lite. I år ska jag köpa en ny och inser att den är viktig. Vågen kastades ut ur badrummet men jag behöver väga mig varje vecka för att ha koll. Samtidigt så vet jag att vågen är indikator och inte att lita helt på. Men så fort jag inte väger mig så går jag upp mycket. Så ja, vågen behövs hos mig. Ja, man lär sig och det är väl det som är vägen till att så småningom lyckas. Många misslyckanden leder till sist till seger, kanske redan i år, vem vet! Hur har ni planerat er vår vikt- och träningsmässigt? Någon mer som kör Kickstarten?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin