2012-06-11

-2 kg.

Första veckan är avklarad. Det har bitvis varit kämpigt och jag har varit hungrig i mellanåt. Mest är det nog den minskade mängden fett som känns. Mat utan sås blir väldigt tråkig. Frestelser som jordgubbstårta från Gateux, drink med tilltugg och 3-rätters middag hos goda vänner där jag satt med min kalla kyckling och sallad som jag tagit med för att ha 100% koll över min mat. Men idag kom belöningen -2 kg på 1 vecka är ett bra resultat eftersom jag redan äter BRA och egentligen bara plockat bort fett och ökat mängden protein samtidgt som allt EXTRA som far in i munnen uteslutits. Framförallt gör jag dessa 2 veckor för att komma in på rätt bana igen. Livrädd att halka tillbaka till sockerträsket och gå upp min 12 kilon som jag gått ner (just nu 14). Kommande vecka ska jag på tjejhelg på Åland med kära bästisen som bor där. Hon följer också dieten så vi kan lyckligtvis dieta ihop. Idag startar jag alltså om på dag 1 eller så är det dag 8. Samma mat samma tanke. Första dagen får man äta rätt hyfsat jag ska njuta:) Dagen börjar också med ett tufft Body Pumppass. Har någon kört nya programmet bara så kul!! Vad tycker ni! Nu sparkar jag igång vecka 2 på min Superdiet!

2012-06-07

Dag 4

Är stolt att jag lagt 3 dagar med superdieten bakom ryggen. Har nu gått in i den svåraste delen, tycker jag. Det är lite mindre mat och fisk i stället för kött som mättar mindre. JI dag står det grapefrukt, kaffe och citronvatten till frukost, lunch blir 250 g färsk tonfisk som kommer vändas i tunna skivor i pannan och sedan ätas med grönsallad. Till middag yougurt och 2 dl färsk fruktsallad som i mitt fall kommer att bestå av olika bär. Denna gång har jag inte största fokus på viktminskningen utan på att rena kroppen från kolhydrater och komma på rätt spår igen. Det är det viktiga för mig. Tyvärr tror jag att jag förlorat min coach som jag var så glad över att fått kontakt med. Nu gäller det att inte falla utan hålla fokus och mål i sikte ändå. Ut och njut av sommarens prakt även om värmen lyser med sin frånvaro!

2012-06-04

Planering

Jaha, då var det dags att komma tillbaka till vardagen igen. Att landa. Att styra upp och planera igen. Livet har för en tid varit fullt av att skriva, en termin skulle avslutas och uppsats skrivas klart. Mitt liv har varit fullt av stress, lite sömn och lite träning mer av kolhydrater och utsvävningar inom LCHF katergorin men mer än vanligt. Resultat: svullen och viktökning. Hur mycket vt jag inte då min våg ger olika resultat var gång jag står på den. Känner dock att byxlinningarna spänner oroväckande. Har i två veckor styrt upp plockat bort socker igen men äter för mycket mat och tänker för mycket på mat. Igår var jag på träning igen. Tungt som f..n... efter uppehåll på 2 veckor. Men jag var där och körde ett pass Body Pump. Denna veckas träning är inplanerad med Indoor Walking på tisdag, Body Pump på onsdag, Body Pump på fredag. Lagom start tycker jag. Samtidigt kör jag igång med Ulrika Davissons "Superdiet" som publierades i LCHF bilagan i Aftonbladet. Jag körde den i februari och tyckte det gav en bra kick. Hoppas att det inte är för tätt inpå men det borde ju vara OK eftersom jag äter mat. Den går ut på att det är mindre fett än både GI och LCHF, mycket protein och lite kolhydrater. Olika mängd kalorier varje dag som ökar fett förbränningen. Super tuff diet då man saknar smaker och har ett strikt program att följa i 2 veckor. Men jag vill inte tillbaka till fett träsket jag vill fortsätta minska. Nu har jag 12 veckor inan hösten startar. Denna sommar ska användas till träning och vikt minskning. Planering ska jag lägga extra mycket tid på. Det brukar löna sig. Idag blir det 2 ägg med majonäs, citronvatten och kaffe till frukost.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin