2012-05-13

Igår hade vi gäster och då serverades denna räksallad i vitvinsglas. Oxfile med hemmagjord pesto och en bulgursallad. Till detta en fransk chokladtårta utan mjöl men med socker, grädde och bär. En bjud middag som till stora delar funkar med min matfilosofi. JAg äter 100% bra i veckorna och unnar mig väl valda avsteg när det är något speciellt. Sedan är det tyvärr så att en kväll med fler glas vin än ett och en liten bit chokladtårta räcker för att det inte blir något minus på vågen. Trots detta tycker jag att det värt det då jag siktar framåt inte bara fram till sommaren. Jag är så nöjd med vad jag åstadkommit! Jag njuter av att komma i mina kläder. Att vår kappan passar i år och att gummistövlarna inte behöver snöras upp för att få in benen i dem. Jag njuter av att jag är pigg att konditionen är den bästa den någonsin varit. MEN jag fortsätter kämpa dagligen och vet att nästa sommar är de resterande 15 kg borta.

2012-05-11

Svett!

Svett är ju inte så trevligt ämne kanske, men jag hoppas på ert överseende då jag faktiskt funderar över en sak. Den sista tiden har jag börjat svettas otroligt mycket på träningspassen. Jag är en person som tidigare bara blivit varm när jag utsatt mig för fysisk påfrestning men nu rinner det om mig. Jag tycker det är konstigt att i takt med att vikten sjunker och styrka och kondition blir bättre så svettas jag mer. Varför? Någon som vet?

2012-05-10

Tristess är farligt för suget

Här sitter jag då och skriver på en examensuppsats. Egentligen något jag gillar men vissa daga
r blir det bara för mycket. Då går stegen till köket ofta. Några nötter, en bit choklad lite ost... Ja ni vet hur det blir. Idag ställde jag mig framför den stora spegel i hallen som visar hela kroppen. Speglade mig länge och väl och kände att jag är så glad för den nya kroppen som börjar komma fram. Den vill jag ha mera av. Så det blev en kopp espresso i stället.

2012-05-09

5 pass i veckan!

Just det för mig är fem pass i veckan ett mål. Varje vecka. Jag tycker om att träna och mår så bra av det. Jag variera min träning mellan några olika träningspass som jag tycker om. Body pump är en favorit och det är 2-3 pass i veckan av det. Body Balance försöker jag få in varannan vecka i allafall eftersom det håller min kropp mjuk och det blir en bra balans till body pumpen. Indoor walking med rätt tränare har fått min kondition att öka markant, vilket är underbart och 1 -2 pass blir det per vecka. Spinning har det varit dåligt med i vår men med rätt tränare kan jag tycka att det är toppen. Till detta blir det härliga promenader dagligen. Inga power walks då jag har två hundar att hålla koll på samtidigt men det är rörelse. Nu skulle jag behöva få in tid i gymmet två pass per vecka för att köra ett axel program då jag drabbats av "stress axlar" men fy så trist... jag kommer verkligen inte dit. Så det är viktigt att tycka om sin träning. Välj rätt för dig! Hur mycket tränar ni?

2012-05-03

In med hakorna och visa dubbelhakorna!

Jag har en längre tid haft problem med stel övre rygg och ont runt skulderbladen. Stresssympton...... I dag hade jag en underbar massage men massören "hittade" två punkter i nacken som gjorde så himla ont. Hon sa att detta är anledningen att man ska dra in hackan för att inte belasta huvudet. Efter år med övervikt så har jag sträckt ut hakan för att mildra dubbelhakor.... så övervikt kan även leda till nackont;) In med hakorna nu alla och bjud på lite dubbelhakor:) Nu ska jag ut och sitta i solen och ha lite egen tid! Bara för att jag är värd det!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin