2010-12-12

Julbord på LCHF manér

Igår åt vi julbord på ett underbart ställe som bara använder sig av närodlat och närproducerat.

Jag åt:
goda sillar
ägghalva med löjrom,
en bit fullkornssurdegsbröd med lagrad ost
lax i fem olika varianter
1 bit leverkorv,
en mikro portion lutfisk med sås
3 chokladtryfflar av mörkchoklad

Jag drack:
1 ljus öl
1 snaps från Vhen
1/2 flaska torrt vitt vin
1 espresso

Känner ni hur mätt jag blev?
Ändå missade jag massor av gott kallskuret, men hur skulle jag orkat det?

Nöjd med ett bra val av mat där endast alkoholen och då speciellt ölen var dåliga val.

Har i varit på julbord och hur tacklade ni det i sådana fall.

God 3:dje advent!

2 kommentarer:

  1. Oj det lät ju gott. Jag har varit och ätit julbord och jag tacklade det inte alls! D.v.s. en riktig flopp kalorimässigt men gott var det :-)

    SvaraRadera
  2. Jag ska på julbord på tisdag, siktar nog in mig på fisken! Lax, sill och ägghalvor :) Gott med julmat!

    SvaraRadera

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin